22 January 2013

Paint a fish and e-mail it to politicians!


Tell the european leaders that you care about restoring fish stocks in european waters by... painting a fish.  This campaign is aimed at educating younger generations in sustainable fisheries. Being timed with the final stages of the reform of Common Fisheries Policy, it is a once in 10 year opportunity to lay the foundations of sustainable fisheries in Europe. All you have to do is paint a fish on the paintafish site (or upload a photo) and email it. A set of educational resources for school teachers is also available. Pain a fish is supported by a range of international organisations, among which are Ocean 2012, Oceana, WWF, Greenpeace.




Dipingi un pesce e mandalo ai politici!
Come contribuire a dire ai leader europei che ci importa che gli stock ittici, ormai pesantemente sovrasfruttati, vengano preservati per le generazioni future? Disegnando un pesce e mandandolo per e-mail. La campagna, che si rivolge principalmente alle nuove generazioni, viene lanciata in concomitanza con le fasi finali della riforma delle regole per la pesca comunitaria, una occasione unica nell'arco di un decennio per gettare le basi di una pesca sostenibile in Europa. 
Basta dipingere un pesce con gli strumenti sul sito di paintafish e spedirlo, sempre attraverso il sito. Sono disponibili anche degli strumenti per insegnanti delle scuole. "Dipingi un pesce" è supportato da una serie di organizzazioni internazionali, tra cui  Ocean 2012, Oceana, WWF, Greenpeace.

No comments: